Dødens Købmand
Ny kammeropera gør det entreprenante, men depressive menneske bag de svenske nobelpriser levende for publikum (13. november 2021, Politiken (<3 <3 <3 <3))
På fem kvarter lærer man den begavede, men ensomme Alfred Nobel at kende i et minimalistisk setup
“Dramaet er intenst, og en hvid dug, der både kan blive til en baby og bruges som spøgelseslagen, er nok til at få trekantsfortællingen til at leve i Tine Topsøes omsorgsfulde iscenesættelse.” (Thomas Michelsen)
Alfred Nobels liv som opera (12. november 2021, Kulturkapellet)
“Tine Topsøe har instrueret personerne og situationen stramt og præcist og bruger det lille rum fortræffeligt. (…) en musikalsk fortælling, der præsenterer disse store eksistentielle spørgsmål på en vedkommende og sanselig måde” (Lars Ole Bonde)
Dødens Købmand. kammeropera med ensemblet Figura (13. november, Kulturkupeen (*****))
“Sangerne er intense: Teit Kanstrup synger Nobel og gør det uden smil og med stor alvor (…) instrueret….intenst, smukt og logisk”
Kulturkupeen valgte også Dødens Købmand som én af De 4 bedste operaaftener i 2021.